web2.0, open source i inżynieria kosmiczna

Fabryka 2.0

W jednym z grudniowych numerów „Polityki” natknąłem się na ciekawy artykuł dotyczący personalizacji produkcji. Wspomniano tam nowozelandzką firmę Ponoko, dzięki usłudze której można wykonać zaprojektowane przez siebie meble, urządzenia, ozdoby i gadżety. Do dyspozycji jest szereg materiałów, z których laserowy nóż wycina zadane kształty. Pomysł niezmiernie mi się spodobał i postanowiłem zaprojektować gwiazdkowy prezent dla mojej dziewczyny. Przy jej stoliku komputerowym brakowało miękkiego źródła światła, więc pomyślałem o lampce.

Skorzystałem z istniejącego projektu lampki, jako wzorca. Niestety nie mogłem go edytować żadnym z posiadanych programów więc zaprojektowałem na jego podstawie własną. Ważkę zaprojektował p. Zbyszek jako znaczek ozdobny na wizytówki mojej dziewczyny. Pliki projektowe są do ściągnięcia w mojej galerii na Ponoko.com.

Projekt ścianek bocznych lampki z wzorkiem ważki

Po dwóch dniach pracy wysłałem projekt zgodnie ze wskazówkami i zapłaciłem za usługę kartą kredytową. Niespełna tydzień później zadzwoniła firma kurierska, że przesyłka dotarła już z Nowej Zelandii. Było koło 17 grudnia i już wiedziałem, że się wyrobię na Gwiazdkę! Przystąpiłem do montażu lampki. Na Allegro kupiłem uprzednio kabel z przełącznikiem i oprawką. W połowie pracy lampka prezentowała się następująco:

Lampka w połowie złożona

Podstawkę i oprawkę skleiłem klejem akrylowym. Najwięcej czasu poświęciłem scalenie ścianek bocznych z podstawkami. Nie używałem kleju bo chciałem aby łatwo można był lampkę otworzyć i wymienić żarówkę. W końcu udało się coś wymyśleć ze skrawków plastiku, który został po montażu. Bez pomocy mojej kochanej siostrzyczki nie udałoby mi się zdążyć na czas. Ma dziewczyna myk do tych spraw : ) Dzięki!

Uśmiech obdarowanej

Lampka spodobała się obdarowanej! A parę tygodni później Dan z Ponoko.com poprosił mnie czy może zabrać tą lampkę do Włoch na piemoncki festiwal wytwórców. Żebyś wiedział, drogi czytelniku, że się zgodziłem! : )

Comments on: "Fabryka 2.0" (2)

  1. A już myślałem, że w kontekście personalizacji produkcji wspomnisz też o zzzPhone🙂

  2. Czekam aż Ty o nim napiszesz i podlinkuje wtedy😛

Skomentuj

Chmurka tagów

