web2.0, open source i inżynieria kosmiczna

Twój osobisty kierownik

Osoby pracujące na własny rachunek mogą mieć czasem problemy ze właściwym zmotywowaniem się do działania. Brakuje im tego co w normalnej firmie zapewnia kierownik, do którego obowiązków należy przecież zaganienie do pracy ; ) Nie są to rzeczy wielkie. Czasem wystarczyłby mały ale szczery komplement za dobrze wykonanie zadanie, poklepanie po ramieniu czy coś w tym rodzaju. Generalnie wszystko co wzmacnia poczucie pracownika, że robi potrzebną komuś robotę i robi to dobrze.

David Seah będąc wolnym designerem i grafikiem z odpowiednio dużym stażem by opinie, które wydaje na temat metodyki pracy freelancera, można było traktować poważnie skonstruował zestaw arkuszy, które nazwał Your Printable CEO. Pomagają one w organizacji różnych aspektów prowadzenia własnych projektów. Ja szczególnie cenię sobie arkusz Task tracker, który pomaga przejść przez pierwszy, najtrudniejszy etap każdego zadania. Jego początek!

Wypełniony arkusz prezentuje się następująco:

Task tracker

Jak się go używa ? Górna część służy monitorowaniu zaawansowania poszczególnych zadań w projekcie, konkretnie tego co już zrobiono.

Task tracker - zadanie

Najważniejsza sprawa to taka, że zadanie umieszczamy na arkuszu dopiero wtedy gdy pracujemy nad nim co najmniej od 15 minut. David twierdzi, że „chęć wypełnienia długopisem pierwszego bąbelka oznaczającego kwadrans jest ewidentna”. W wierszu umieszczamy nazwę zadania np.: implementacja route.js i zaznaczamy tyle bąbelków ile kwadransów spędziliśmy nad danym zadaniem. Gdy stwierdzamy, że zadanie już wykonaliśmy, przychodzi najfajniejszy moment kiedy to możemy postawić ptaszka na końcu i tym samym zaznaczyć koniec pracy nad zadaniem!

Muszę przyznać, że bardzo fajnie pracuje mi się z tym arkuszem. Dotychczas jakikolwiek elektroniczny system list to-do czy zarzadzania projektem, przestawał być przeze mnie używany najpóźniej po dwóch tygodniach prób. A system papierowy wymyślony przez Davida używam już przeszło 4 miesiące. Sprawdził się znakomicie przy miejsce.info beta, do stworzenia którego zagoniłem się skutecznie sam właśnie z pomocą „Task trackera”.

A moją pomarańczową teczkę z arkuszami wożę zawsze ze sobą by móc sobie popracować gdy nadejdzie okazja i zżyć się z projektem. Gdy otwieram ją przed sobą wiem to wiem, że zawsze zakończy się to posunięciem projektu do przodu. Tym samym gorąco polecam Ci zajrzeć na stronę Davida!

Comments on: "Twój osobisty kierownik" (4)

  1. Ciekawe, może kiedyś sobie przetestuję przy jakimś projekcie. Bardziej przydałoby mi się jednak jakieś narzędzie ułatwiające równoległą pracę nad kilkoma rzeczami, bo często narzucam sobie więcej zadań niż jest to możliwe, przez co zdecydowanie spada moja wydajność i marnuję czas na rozpoczynaniu i nie kończeniu kilkunastu wątków przez co w efekcie nie powstaje nic oprócz niechęci.

  2. Na stronie Davida są i inne arkusze. Twój ból głowy być może zniesie Ci ten „Concrete Goals Tracker” -> http://davidseah.com/archives/2005/09/23/the-printable-ceo/

  3. miejskikot said:

    Zmierzę się z tymi arkuszami, jeśli mnie pomogą, pomogą każdemu. W pewnych kręgach uchodzę za chodzący chaos…:)

  4. Don Rafael said:

    Uzywalem tego przez jakis czas (jak mialem kilka spraw do opracowania rownolegle). Najwiekszy problem🙂 sprawilo mi wyodrebnienie autonomicznych podproblemow z bardziej zlozonego problemu.
    Ciagle sprawia mi to klopot niestety. Ale print. ceo zagoscil juz na stale w mojej teczce. Dzieki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Chmurka tagów

%d bloggers like this: